Annonse

Julen og målene for det nye året

Hei igjen og riktig godt nyttår :)

Nå begynner det virkelig å bli en god stund siden det har vært noe aktivitet på denne bloggen, og det må jeg virkelig bare beklage! Julen har gått så utrolig fort og det har vært mye selskaper og hyggelige hendelser så jeg har rett og slett ikke hatt tid til komme med noe nytt på denne fronten, men nå er julen over og jeg skal være flinkere til å dele ting med deg i tiden fremover :) 
Jeg håper at du har hatt en fin jul som har blitt fylt med glede og mange hyggelige stunder, og at du har fått vært sammen med dem du er glad i og ikke minst at det har blitt god mat i løpet av julen. 
Hos oss har den første julefeiringen i nytt hus vært helt topp og vi har fått tilbrakt tid sammen med familie og venner, og det er alltid veldig koselig og noe som blir satt stor pris på. Det har også blitt en del god mat selvfølgelig, og alt har gått som planlagt til alle selskapene her hjemme, heldigvis :) Vi avsluttet året med en hyggelig nyttårsfeiring og er nå klar for det nye året som så vidt har begynt! 
Det har igjen blitt et nytt år med nye muligheter og nye utfordringer som sikkert venter, men de er det bare å ta med et smil og gjøre det beste ut av alt som det nye året kommer til å by på, både i oppoverbakke og i nedoverbakke, for det meste vil helst gå bra:) Det meste går hvertfall litt bedre hvis man møter utfordringer eller annet med en positiv innstilling. 

Nå er det også den tiden hvor det er veldig mange som har satt seg store eller små, mange eller få, lette eller vanskelige, ja nemlig nyttårsforsetter. Det er nok mange som  har et mål om å spise sunnere og trene mer, personlig synes jeg det beste må være å kunne spise variert mat, laget fra bunnen av uten for mye tilsetninger, kunne kose seg litt ekstra en gang i blant, og holde seg i jevn aktivitet hele året. Det er sjeldent at endringen vil vare hvis man velger å snu helt om over natten og gi full gass på alt det du vil forandre på fra første dag. Mitt tips er man heller tar en gradvis omstilling til det du ønsker å endre på og lag det heller til en vane som skal vare lenge, bruk tiden til hjelp for nye og gode vaner trenger tid til å opparbeides. Mange som velger å kjøre fult ut med alle forandringer og mål fra første stund, holder mest sannsynlig ut en liten stund før dem går på en smell og faller tilbake til den gamle hverdagen. Dette med tid gjelder selvfølgelig for mange andre forsetter også, ikke bare kosthold og trening.  
Uansett så er det mange andre nyttårsforsetter som man kan ha satt seg for det kommende året. Jeg håper at du har satt deg noen bra, spennende eller koselige forsetter som du har lyst til å dele med meg! Det hadde vært veldig interessant å få høre om hvilke mål folk setter og som kanskje gjelder for flere :)
Selv har jeg satt meg et mål, og det er å sette ennå mer pris på de små og viktige øyeblikkene i hverdagen og nyte dem så godt jeg kan, det er tros alt dem det er flest av i løpet av livet, så vi burde ikke overse dem. Og en ting til jeg har som mål for dette året er å skape mange koselige minner som er verdt å leve for! Alle utfordringer og motbakker skal møtes med et smil!
Så da gjenstår det bare at du deler dine mål og forsetter for 2018 med meg.
Og deretter kan det nye året starte, håper du er klar :) 

Kommentarer

Populære innlegg